Lucrările de construcție a podului peste râul Bîc și pasajului peste calea ferată pe drumul național M1 Frontiera cu România – Leușeni – Chișinău – Dubăsari – frontiera cu Ucraina, km 95-96 vor fi reluate la sfârșitul lunii februarie, conform prevederilor noului contract.
În cadrul unei ședințe a conducerii Administrației de Stat a Drumurilor, antreprenorul ,,Badprim” SRL a comunicat despre reluarea lucrărilor de montare a suprastructurii de rezistență, amenajare a straturilor rutiere pe poduri și efectuarea pe sectorul de drum național M1 a lucrărilor de defrișare a copacilor, demolare a sistemului rutier existent și amenajare a îmbrăcăminților bituminoase noi din preajma drumului de acces spre zona industrială „Pruncul”.
,,Podul peste râul Bîc și pasajul peste calea ferată asigură conexiunea cu statele vecine România și Ucraina, fiind un proiect complex, strategic important pentru infrastructura Republicii Moldova. Monitorizez personal reluarea lucrărilor de construcție în conformitate cu prevederile noului contract încheiat, astfel încât acestea să se efectueze în corespundere cu graficul și termenii stabiliți’’, a subliniat Directorul General Interimar al ASD, Veaceslav Potop.
Licitația privind lucrările de construcție a podurilor pe traseul național M1 a fost desfășurată la sfârșitul lunii decembrie a anului 2020, fiind câștigată de compania ,,Badprim” SRL. Contractul în valoare de peste 34 milioane de lei a fost semnat la sfârșitul lunii ianuarie a anului curent și este finanțat din sursele fondului rutier.
Proiectul prevede reabilitarea podului peste râul Bâc cu 4 deschideri și o lungime de 80 metri, iar cel peste calea ferată – 3 deschideri cu o lungime de 60 metri. Antreprenorul asigură că va finaliza integral lucrările de construcție către sfârșitul anului curent.