Administrația de Stat a Drumurilor anunță deschiderea procedurii de achiziție pentru lucrările de reparație a nodului rutier (inclusiv pod de încrucișare) poziționat pe drumul public M3 Chișinău –Comrat – Giurgiulești – frontiera cu România, km 41,96 (sectorul de drum km 41,59 – 42,10 și bretelele 1 și 2).
Lucrările la acest pod au început în anii 1990-1991, conform proiectului elaborat de Institutul de Stat „Moldghiproavtodor”, însă nu au fost finalizate, astfel pe parcursul a cca 30 de ani circulaţia vehiculelor se desfăşoară pe o jumătate de cale a podului, a doua jumătate fiind închisă.
Menționăm că, odată cu darea în exploatare a sectorului de drum M3 (Porumbrei – Cimișlia), intensitatea traficului a crescut semnificativ, iar starea nesatisfăcătoare a podului de încrucișare de la km 41,96, influențează negativ asupra siguranței circulației rutiere și capacitatea lui portantă. Astfel, se impune reparatia capitală a acestuia, prin urmare asigurarea circulației rutiere în condiții de siguranță, confort și maximă fluență.
În acest sens, Administrația de Stat a Drumurilor a demarat procedura achiziției, cu un cost estimativ de cca 51 212,32 mii lei, fără TVA și un termen de execuție până la 31 decembrie 2024.
Obiectivul general al proiectului prevede reparatia intersecției denivelate (inclusiv a podului de încrucișare) la km 41,96, unde se intersectează cu drumul de însemnătate regională G122 (km 0,00). Podul are o suprastructură cu lungimea de cca. 42 m, cu două deschideri de 21 de metri fiecare, susținute de grinzi simple rezemate.
Reiterăm, necesitatea reparației acestui pod care mai bine de trei decenii a fost neglijat. Podurile sunt veritabile opere de artă și au o importanță strategică crucială pentru orice țară.