Lucrările de reparație a podului de șosea peste râul Gârla Mare, poziționat pe drumul public R16 Bălți-Fălești-Sculeni-Ungheni, km 62,376 – sunt în plină desfășurare

Obiectivul general al proiectului prevede demolarea podului existent care este în stare generală nesatisfăcătoare și construcția unui pod nou pe drumul R16 Bălți-Fălești-Sculeni-Ungheni, km 62,376, pentru a asigura circulația rutieră în condiții de siguranță, confort și maximă  fluență.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: 

  • categoria tehnică a drumului a-III;
  • lungimea podului 27,82 m;
  • benzi de circulație 2×3,5 m;
  • pod cu 3 deschideri;
  • lățimea părții carosabile 7 m
  • lățimea trotuarelor 0,75.

În prezent, pentru a minimiza disconfortul creat de lucrările în desfășurare, antreprenorul „Corsag” S.R.L a finalizat construcția drumului provizoriu de ocolire cu o lungime de 143,6 m, amenajat din beton asfaltic, cu stâlpi și indicatoare de semnalizare temporară. Astfel, traficul rutier de pe pod este redirecționat conform schemei de organizare, pe drumul de ocolire.

Menționăm că, valoarea totală a proiectului este 12 932 164,46 lei, din mijloacele fondului rutier.

Termenul de finalizare a lucrărilor: sfârșitul lunii decembrie a anului curent.

Îndemnăm participanții la trafic să respecte restricțiile temporare impuse în zonă, pe perioada desfășurării lucrărilor.

Podul este amplasat pe o arteră națională importantă, care duce spre Vama Sculeni.
În acest sens, menționăm că punctul vamal Sculeni în anul 2022 a înregistrat un flux major de vehicule: aproximativ 646.261 de autoturisme, 104.420 de camioane și 46.000 de autocare, iar numărul pasagerilor a ajuns la aproximativ 2,3 milioane.

Aceste cifre subliniază importanța strategică a acestui pod, în asigurarea mobilității regionale și internaționale.