Echipa ASD a desfășurat o vizită de lucru pe șantierul podului suspendat peste Dunăre, din zona Brăila, România.
Podul suspendat aflat în proces de construcție, este poziţionat pe drumul principal Brăila-Jijila, la km 165+800 pe fluviul Dunăre.
„Realizarea podului suspendat are o importanță pentru România prin realizarea conexiunii între județele Brăila și Tulcea, cât și o importanță internațională prin realizarea conexiunii Regiunii Sud-Est cu coridorul trans-European IV și coridorul pan-European IX. După ce va fi finalizat, podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri)”, a declarat Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan.
Lungimea totală a podului va fi de 1.974,30 metri, dintre care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.
Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 metri laţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 metri laţime, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. De asemenea, podul va avea de o parte și de alta 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având laţimi de câte 2,80 metri fiecare.
Directorul adjunct al ASD, Iurie Pașa aflat pe șantierul podului a comunicat: „M-a impresionat foarte mult rapiditatea și ritmul executării lucrărilor. Este un proiect foarte ambițios, care va aduce un beneficiu economic țării noastre și României prin scurtarea itinerarului de deplasare spre portul Giurgiulești”.
„Este o construcție de o anvergură impresionantă. Podul va fi mereu o carte de vizită a României care va bucura înca multe generații. Proiectul va deschide o nouă pagină în construcția podurilor în România și statele vecine”, a reiterat Directorul adjunct ASD, Iulian Mornealo.
Petru Triboi, Șef Direcția Siguranța și Întreținerea Construcțiilor Rutiere: „Podul suspendat de la Brăila este unic pentru regiunea noastră în funcție de dimensiuni și complexitate. În Republica Moldova nu avem asemenea poduri, iar în România proiectul este în premieră. Lucrările se execută la un nivel înalt ingineresc, foarte calitativ”.
„Construcția are un aspect deosebit, iar pentru ramura inginerescă reprezintă un reper în domeniul lucrărilor de artă. Am rămas impresionat de nivelul avansat al tehnologiilor și calității materialelor utilizate în realizarea acestui obiectiv, de exemplu mecanismul de turnare al pilonilor care se bazează pe un sistem de cofrare ghidat prin laser, permite turnarea continuă și avansarea cu aproximativ 2 metri la fiecare 24 de ore, iar cablurile de susținere a tablierului sunt produse după tehnologii avansate în Japonia și cântăresc în total aproximativ 6700 tone”, a accentuat șeful serviciului de supraveghere ASD, Dumitru Calin.
Vizita a avut loc în contextul schimbului de exeperiență dintre Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) din București, România și ASD din perioada 10 – 13 ianuarie 2022.