Contractul care a prevăzut reabilitarea traseului național R33 Hînceşti-Lăpuşna-M1, încheiat cu compania Evrascon JSC (Azerbaidjan), a fost reziliat.

ASD a inițiat procedura de încasare a  garanției de returnare a avansului și celei de bună execuție pentru neîndeplinirea obligațiilor de reabilitare a drumului național ce face legătura între orașul Hîncești, satele Rusca, Lăpușna și Onești din raionul Hîncești.

De asemenea, antreprenorul achită penalitatea de întârziere de 10% din valoarea totală a contractului reziliat.

Proiectul de reabilitare a drumului național R33 cu o lungime de 37,2 km are o  valoare totală de peste 18 milioane de euro, acordați  din sursele Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare.

În cadrul unei întrevederi a conducerii Administrației de Stat a Drumurilor cu antreprenorul Evrascon JSC s-a discutat și pe marginea întârzierii executării lucrărilor de reabilitare a 2 segmente de drum, cu o lungime de 17,6 km și respectiv, 22,1 km, parte a traseului național R1 Chişinău-Ungheni-Sculeni.

În context, antreprenorul este obligat să plătească penalități în cuantum de 10% din suma totală a fiecărui contract pentru depășirea termenilor contractuali de finalizare a lucrărilor.

Totodată, ASD a dispus prezentarea unui plan de acțiuni în regim de urgență, dat fiind faptul că există riscul incapacității antreprenorului de a relua efectuarea lucrărilor de reparație, odată cu începerea sezonului cald.

Primul sector de drum, parte a traseului național R1, aflat în proces de reabilitare, traversează orașele Vatra și Strășeni, având o valoare de peste 23 milioane de euro, alocați din mijloacele financiare ale Băncii Europene de Investiții.

Al doilea segment, tot parte a drumului național R1, trece prin localitățile Cornești, Romanovca și Pîrlița din raionul Ungheni și are un cost total al lucrărilor de circa 15 milioane de euro, finanțați din fondurile BERD.

,,În conformitate cu prevederile celor 3 contracte semnate cu Evrascon, lucrările de reabilitare a drumului național R33 și segmentelor traseului național R1 trebuiau finalizate încă în anul 2016. Antreprenorul întâmpină greutăți de ordin financiar, rezilierea contractului privind reabilitarea traseului național R33, cu toate consecințele acesteia, fiind inevitabilă. În cazul în care, Evrascon nu va putea asigura capacitatea de a continua lucrările de reabilitare a traseului național R1, contractele încheiate vor fi și ele reziliate ”, a subliniat Directorul General Interimar al ASD, Veaceslav Potop.

Proiectul de reabilitare drumului național R33, înregistrează un progres de îndeplinire a lucrărilor de peste 45,4 %, sectorul de 17,6 km al traseului național R1 – 85,5% și respectiv, tronsonul de 22,1 km – 76,6%.