Digitalizarea activității de verificare a lucrărilor executate pe drumurile naționale – abordată în cadrul sesiunii de instruire a responsabililor tehnici ai ASD

Conducerea Administrației de Stat a Drumurilor a desfășurat o sesiune de instruire cu responsabilii tehnici angajați în cadrul ASD, referitor la modalitatea de verificare a calității lucrărilor de construcție, reparație și întreținere periodică executate pe drumurile naționale, cât și problemele legate de activitatea responsabililor.

În cadrul întrunirii, au fost abordate subiecte privind locația în care își îndeplinesc munca, creșterea mijloacelor financiare alocate pentru deplasarea în teritoriu și digitalizarea serviciilor prestate de responsabilii tehnici. De asemenea, cerințele pentru acceptarea lucrărilor verificate.

A fost prezentată aplicația Road Recorder, cu ajutorul căreia responsabilii tehnici vor înregistra video toate sectoarele de drum, pe care s-au executat lucrări de reparație sau întreținere curentă și periodică, cu scopul de a verifica îndeplinirea și calitatea lucrărilor la etapa recepționării.

Responsabililor tehnici le-a fost comunicat repetat să nu admită conflicte de interese la executarea atribuțiilor de serviciu și să elimine riscurile de corupție.

“Respect oamenii care își fac munca cu dedicare. Este timpul să pornim motoarele ASD-ului cu forțe noi și specialiști competenți. Responsabilii tehnici trebuie să fie permanent în șantiere, pentru ca să monitorizeze minuțios executarea lucrărilor din banii publici”, a comunicat Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan.

În cadrul sesiunii, s-a discutat referitor la verificarea stadiului de pregătire a drumurilor şi întreprinderilor rutiere pentru activitate în sezonul de iarnă 2021-2022. Responsabilii tehnici au fost instruiți să controleze dotarea cu sare tehnică, nisip și starea utilajelor pentru executarea lucrărilor de deszăpezire şi distribuire a materialului antiderapant pe drumurile publice.