În cadrul unei ședințe de lucru a Administrației de Stat a Drumurilor cu reprezentanții companiilor de proiectare s-a discutat pe marginea metodelor de dimensionare a sistemului rutier, folosite la proiectarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor publice naționale.

Proiectanții au prezentat metodologia de calcul a sistemului rutier utilizată prin intermediul programelor Robur, Credo și altele, pentru a exclude eventualele diferențe între rezultatele obținute de la o companie la alta.

Astfel, având în vedere că dimensionarea structurilor rutiere constituie circa 80% din costul total de reabilitare a drumurilor, a fost stabilită o metodologie de calcul unică ce urmează a fi implementată de către toate companiile de proiectare.

La moment, în proces de proiectare se află reabilitarea unui segment al traseului național R2 Chișinău – Bender – Tiraspol – M5, podurilor încrucișate amplasate pe drumul republican R6 Chișinău – Orhei – Bălți, reparația a 32 km ai drumului național R17  Fălești – Pîrlița, a 30,5 km ai traseului național R7 R14 – Drochia – Costești – frontiera cu România și a unui tronson cu o lungime de 18,5 km ai drumului național G38 R14 – Soloneţ – Unchiteşti – G39 și altele.

Proiectele de reabilitare a traseelor naționale se elaborează în concordanță cu normativele europene în vigoare în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 913 din 25 iulie 2016, privind aprobarea Reglementării tehnice cu privire la cerințele minime pentru comercializarea produselor pentru construcții.