Viceprim – ministrul, Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, secretarul de stat al Ministerului Mediului, conducerea Administrației de Stat a Drumurilor, și managerul de proiect au desfășurat o vizită de lucru pe șantier pentru a monitoriza procesul de reabilitare a 85,5 km ai drumului național M3 Chișinău – Giurgiulești.
Proiectul este divizat în 2 sectoare și prevede reabilitarea sistemului rutier a 54,4 km ai primei secțiuni, ce traversează ieșirea din municipiul Comrat, satele Chirsova, Congaz și Svetlîi din UTA Găgăuzia, Balabanu, Aluatu și Chirilovca din raionul Taraclia și construcția a 31,1 km de drum nou a secțiunii doi, ce trece prin localitățile Ciumai din raionul Taraclia și Burlăceni din raionul Cahul.
“Am făcut mai multe staționări pentru a vedea cum decurg lucrările pe mai multe porțiuni de drum. Un impediment, care-l vom soluționa cu Ministerul Mediului sunt gropile de împrumut (zona de extragere a pământului pentru construcția drumurilor). Din cauza birocrațiilor și a cadrului legal, companiile sunt nevoite să nu lucreze la capacitate maximă. În acest sens, vom interveni pentru a debloca situația, astfel ca lucrările să se desfășoare fără întârzieri”, a comunicat Andrei Spînu.
Directorul general interimar al ASD, Sergiu Bejan a accentuat importanța proiectului de reabilitare a drumului național, care duce la punctul de trecere a frontierei Giurgiulești și a reiterat că monitorizează în permanență șantierele de construcție a drumurilor, astfel încât lucrările să fie executate calitativ și în termenii contractual stabiliți.
Costul total al lucrărilor de reparație și construcție a drumului național M3 constituie circa 30 milioane de euro, bani alocați din împrumutul acordat Guvernului Republicii Moldova de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.