Lucrările de reabilitare a drumului R16.1 R16 – frontiera cu România, km 0,00 – 1,163, sunt în plină desfășurare și înregistrează un progres de aproximativ 88% din volumul total de lucrări.
Până în prezent, au fost executate majoritatea lucrărilor de construcție a sistemului rutier pe platforma punctului de trecere a frontierei Sculeni. Lucrările au inclus:
- strat de fundație din nisip argilos de granulozitate mare stabilizat cu ciment Portland M-400 în cantitate de 8-10%, grosime de 20 cm;
- strat de bază din amestec de agregate stabilizate cu ciment, grosime de 20 cm;
- folie de polietilenă în două straturi;
- strat de beton monolit cu grosimea de 18 cm, așternut pe o suprafață de 10.320 m², în volum de cca. 1.858 m³. De asemenea, au fost executate lucrări de tăiere a rosturilor și colmatarea acestora.
Pe sectorul cuprins între 0,00 – 0,54, partea dreaptă a fost excavat sistemul rutier existent și construit sistemul rutier nou conform proiectului de execuție. Totodată, au fost realizate lucrări de reamplasare a liniei electrice aeriene existente.
Pe partea stângă a acestui sector a fost demolat sistemul rutier vechi, au fost executate lucrări de stabilizare a ultimului strat din patul drumului. În prezent se execută straturile sistemului rutier conform proiectului de execuție și lucrări de construcție a trotuarului pe partea dreaptă a drumului.
Amintim că lucrările de reabilitare a acestui tronson au început în noiembrie anul trecut, iar termenul de execuție al lucrărilor este până la sfârșitul lunii august 2024.
Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 29.269.308,52 lei, bani alocați din mijloacele Fondului Rutier.
Acest drum este de o importanță strategică deoarece reprezintă accesul către podul de șosea care traversează r. Prut, în proximitatea Punctul de Trecere a Frontierei Sculeni. Reabilitarea acestui tronson va facilita fluidizarea transportului și va îmbunătăți condițiile de circulație, contribuind la creșterea siguranței și confortului participanților la trafic.