Administrația de Stat a Drumurilor împreună cu Ministerul Economiei și Infrastructurii a organizat ședința Consiliului Tehnico-Economic al MEI privind examinarea conceptelor soluțiilor propuse în cadrul proiectelor de reabilitare a unui segment al traseului național R2 Chișinău – Bender – Tiraspol – M5 și a podurilor încrucișate amplasate pe drumul republican R6 Chișinău – Orhei – Bălți.

Ordinea de zi a ședinței a inclus și identificarea soluțiilor de proiect cu argumentare tehnico-economică pentru reparația a 32 km ai drumului național R17  Fălești – Pîrlița, a 30,5 km ai traseului național R7 R14 – Drochia – Costești – frontiera cu România și a unui tronson cu o lungime de 18,5 km ai drumului național G38 R14 – Soloneţ – Unchiteşti – G39.

În cadrul întrunirii, s-a discutat despre supralărgirea părții carosabile de la 2 la 4 benzi de circulație a sectorului de drum în proces de proiectare cu o lungime de circa 18 km, parte a drumului național R2, care începe în orașul Sîngera din municipiul Chișinău și se sfârșește la intrarea în orașul Anenii Noi, intersectându-se cu drumul național R30 care asigură accesul facil către posturile vamale Palanca și Tudora.

De asemenea, în scopul fluidizării fluxului de transport în regiunea nodului rutier din preajma orașului Cricova, a fost analizată posibilitatea extinderii părții carosabile a drumului național M1 și s-a dispus elaborarea unui studiu de trafic pe drumul R6, pentru stabilirea numărului benzilor de circulație pe podurile din cadrul nodului existent.

,,Viziunea de perspectivă a dezvoltării nodului rutier ca parte componentă a drumului de centură a municipiului Chișinău în concordanță cu proiectele de reabilitare și construcție a drumurilor, presupune asigurarea derulării fluxului de transport în condiții optime de siguranță și confort, inclusiv redistribuirea eficientă a acestuia’’, a subliniat Directorul General Interimar al ASD, Veaceslav Potop.

Lucrările de proiectare privind reparația drumurilor vizate în cadrul ședinței se desfășoară în conformitate cu normele europene în vigoare, fiind finanțate din mijloacele fondului rutier.